01/08

Innowacje, produkt, opakowania, rozwój portfolio

Zastanawiasz się jaki nowy produkt wprowadzić na rynek? Czy poszerzy on Twój biznes, przyciągnie nowych konsumentów i będzie wpisywał się w DNA marki? W naszych autorskich badaniach innowacji znajdziemy odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania.

Eksploracja, poszukiwanie insightów

Bez zrozumienia konsumenta i jego relacji z kategorią nie stworzymy dobrych rozwiązań. Pomożemy Ci określić segmenty konsumentów, zrozumieć ich potrzeby, zidentyfikować nisze, których nikt nie zagospodarował, znaleźć insighty, które są na wagę złota, słowem stworzyć podstawy do wymyślenia naprawdę dobrych rozwiązań.

Generowanie idei, tworzenie konceptów

Często dostarczane opasłe raporty U&A nie dają się łatwo przełożyć na funkcjonalne idee. Tworzenie dobrych rozwiązań to sztuka sama w sobie. Dlatego korzystamy ze sprawdzonej metody Design Thinking, aby w oparciu o wiedzę eksploracyjną oraz persony konsumentów razem z Wami wypracować naprawdę dobre pomysły.

Screening idei

Jeśli mamy bardzo dużo pomysłów lub gotowych rozwiązań warto wybrać te, które rokują. To jest etap screeningu idei – łatwo wybierzemy te pomysły, które chcemy dalej rozwijać.

Dopracowanie idei, konceptów

Czasem kusi, żeby od razu przetestować to, co wymyślimy – bez konstruktywnej krytyki i dodatkowej pracy nad nimi w celu ich ulepszenia. Niestety w ten sposób możemy zabić świetne pomysły, tylko dlatego, że ich pierwotna wersja jest niedopracowana… Na tym etapie stworzymy dopracowane koncepty, które najlepiej wyrażą dany pomysł.

Testy formuły produktu

Dobre produkty są doceniane przez konsumenta. Pomożemy Ci wybrać i dopracować Twój pomysł na produkt tak, aby stał się bezkonkurencyjnie najlepszy. W zależności od celu możesz wybrać blind test lub test obrandowanego produktu, test formuły w Central Location lub w domu konsumenta.

Testy opakowań

Opakowanie to często jedyny nośnik informacji o Twoim produkcie, a to czy będzie on wyróżniał się na półce, może przesądzić o jego wyborze. Przetestujemy i pomożemy Ci wybrać i dopracować opakowanie, tak aby zwiększało sprzedaż Twojego produktu, a zarazem było wygodne w użyciu. Za pomocą wirtualnej półki sprawdzimy, czy Twoje opakowanie będzie widoczne na półce i na ile chętnie będzie wybierane.

Dopracowanie innych elementów marketing mixu – cena, nazwa

Zdarzają się sytuacje, kiedy cena czy nazwa są z góry określone. Jeśli jednak zadajesz sobie pytanie, jak ma nazywać się Twój produkt i ile ma kosztować, to możesz skorzystać z rozwiązań Zymetrii: testów nazw, badań cenowych typu cojnoint oraz rozwiązań DataScience.

Test konceptu i produktu

Zastanawiasz się, który koncept ma największy potencjał? Nie masz pewności, czy Twój produkt spełnia obietnice, które składa? Pomożemy Ci dokonać świadomego wyboru oraz określić na ile Twój zwycięski koncept ma szanse na rynku oraz czy produkt skłania do ponownego zakupu.

Optymalizacja i rozwój portfolio

Nowy pomysł na produkt nie egzystuje w próżni, często może stać się kolejnym produktem w portfolio marki. Pojawia się oczywiste pytanie o ryzyko kanibalizacji o to, czy ma on stać się dodatkowym SKU, czy może warto zastąpić nim inny wariant? Wykorzystując metody MaxDiff lub conjoint pomożemy Ci optymalnie rozwinąć Twoje portfolio.

Estymacja sprzedaży, źródło biznesu

Dobre pomysły to podstawa, ale to satysfakcjonująca sprzedaż jest miarą sukcesu. Często pojawia się pytanie o źródło biznesu i ryzyko kanibalizacji. Na tym etapie połączymy naszą wiedzę marketingową i analityczną, aby dostarczyć Ci konkretne liczby, o które możesz uzupełnić swój business plan.

Pierwsze doświadczenia z innowacją

Po wprowadzeniu nowego rozwiązania czy też produktu mamy pozorną chwilę wytchnienia. Tak naprawdę w tym momencie potrzebujemy jeszcze nieco uwagi, bo dopiero po wprowadzeniu produktu na rynek zderzamy się z rzeczywistością. Dlatego warto zapytać konsumenta o pierwsze doświadczenia, satysfakcję z produktu oraz chęć ponownego zakupu. „Real time experience” pozwoli na optymalizację wsparcia naszego launchu, zidentyfikowanie i wykorzystanie nieoczekiwanych szans rozwoju.

02/08

Ceny, asortyment, promocje

Waga decyzji dotyczących cen i promocji jest kluczowa. Pomożemy Ci sprawdzić jaka
cena dla Twoich produktów jest optymalna, na jaki rodzaj promocji konsumenci
zareagują najlepiej. Podpowiemy gdzie najlepiej sprzedawać poszczególne produkty
z Twojego portfolio.

Elastyczność cenowa, optymalizacja cen

Sprawdzimy reakcję na ceny Twojego produktu w otoczeniu konkurencji na wirtualnej półce, a wykorzystując podejście conjoint lub analizę wrażliwości cenowych w oparciu o dane sprzedażowe oszacujemy elastyczność cenową dla Twoich produktów, a także zoptymalizujemy ceny dla Twojego portfela.

Optymalizacja asortymentu, zarządzanie półką

Półka nie jest z gumy, pomożemy Ci wybrać kluczowe SKU do danego kanału, czy też segmenty sklepu oraz ułożyć je tak, aby zwiększyć sprzedaż. W oparciu o drzewa decyzyjne pomożemy Ci ułożyć idealny planogram, a wykorzystując zaawansowane podejście Data Science oraz dane sprzedażowe zoptymalizujemy asortyment nawet na poziomie konkretnego sklepu.

Drzewo decyzyjne

Wybory konsumentów powinny być łatwe. Pomożemy Ci stworzyć półkę idealną. Zbadamy proces decyzyjny, stworzymy segmentację produktów, co pozwoli na dopasowanie półki do potrzeb kupującego.

Promocje, POS

Pomożemy Ci stworzyć najbardziej skuteczne promocje oraz sprawdzić, czy Twoje działania są efektywne. Za pomocą wystandaryzowanego narzędzia Zymetrii do pre- testu promocji, możesz sprawdzić jaką siłę mają Twoje pomysły na tle konkurencji, wybrać najlepszą promocję oraz uzyskać wskazówki jak ją poprawić. Nasi paneliści mogą odwiedzić różne sklepy, udokumentować swoje doświadczenia w czasie rzeczywistym za pomocą aplikacji Zymetrii. W ten sposób sprawdzimy, czy Twoje działania są rzeczywiście widoczne na tle konkurencji.

03/08

Komunikacja

Komunikacja to obszar, który zdecydowanie wyzwala zaangażowanie tak decydentów, jak i konsumentów. Nasze rozwiązania pomogą Ci wybrać najlepsze ze wstępnych pomysłów, będą też wsparciem dla ich rozwoju, tworzenia kreacji dopasowanych do różnych mediów oraz zweryfikują i odpowiedzą na pytanie, jaki efekt i zwrot z inwestycji przyniosła kampania marketingowa.

Krok 1

Tworzenie konceptów komunikacyjnych

Dobra idea kreatywna to dzisiaj skarb. Korzystając z wiedzy o kategorii i konsumencie oraz wykorzystując metodę Design Thinking, pomożemy Ci w stworzeniu dobrych konceptów.

Krok 2

Testy scenariuszy/skryptów

Stworzenie animatiku, a tym bardziej gotowej reklamy to wymierny koszt. Dlatego warto wcześniej wybrać najlepsze pomysły do rozwoju. Wiemy jak testować scenariusze, a także dostarczymy Ci wskazówek jak najlepiej rozwijać dany pomysł.

Krok 3

Testy animatików lub gotowych reklam

Nadchodzi moment, kiedy musimy wybrać ostateczny pomysł na reklamę lub ocenić potencjał gotowej kopii. Dostarczymy Ci twardych liczb, ale też miękkiej diagnostyki, aby Twoja decyzja była oparta na solidnych podstawach.

Krok 4

Efektywność komunikacji

To jest moment prawdy. Z jednej strony, chcemy ocenić jak dalece nasza komunikacja wpłynęła na sprzedaż, na ile zmieniła opinie o marce czy produkcie. Pomożemy Ci to zmierzyć kompleksowo – od pomiaru skuteczności pojedynczej kampanii po kompleksową analizę wszystkich Twoich aktywności.

04/08

Sustainability

Wesprzemy Cię w obszarze działań na rzecz zrównoważonego rozwoju (sustainability). Pomożemy zarówno badawczo, jak i strategicznie. Przeprowadzimy pełną diagnozę wpływu Twojego biznesu na środowisko i społeczeństwo. Zmierzymy ślad węglowy, jaki on emituje, ustalimy, które cele są najważniejsze i doradzimy optymalną strategię działań na rzecz zrównoważonego rozwoju (SDG).

Podpowiemy także pomysły na nowe rozwiązania oraz produkty, czy bardziej ekologiczne opakowania. Określimy sposoby komunikowania wdrożonych rozwiązań, które będą w pełni zgodne ze strategią zrównoważonego rozwoju Twojej firmy. Zmierzymy także efekty Twoich działań.

Proces ten możesz uruchomić na dowolnym wybranym przez Ciebie przystanku Twojej drogi do Sustainability.

Krok 1

Audyt

  • Diagnoza wpływu na środowisko i społeczeństwo
  • Znajdź swój cel (17 SDG)
  • Określ poziom wiedzy
  • Zmierz twardy i miękki ślad węglowy
  • Zbadaj co klienci na to
Krok 2

Strategia

  • Wsparcie w wyborze celu SDG lub
  • Ustalenie zakresu dekarbonizacji i priorytetów
  • Badania i warsztaty strategiczne
  • Sustainability Design Thinking
  • Partnerstwa
Krok 3

Ideacja

  • Badania i warsztaty tworzenia konkretnych rozwiązań i realizacji obranych celów strategicznych (kreacja)
  • Sustainability Design Thinking
  • Tłumaczenie rozwiązań na język zrozumiały i angażujący dla odbiorców poprzez SustaTranslator
Krok 4

Egzekucja

  • Wdrożenie strategii poprzez produkty, opakowania, komunikację
  • Testy: Susta Idea, Susta Concept, Susta Ad, Susta Pack, Susta CX
  • Susta AdsGuide – wskazówki do tworzenia efektywnej i wiarygodnej komunikacji
  • Raporty komunikacyjne i certyfikacje
Krok 5

Pomiar Susta

  • Pomiar wpływu Twoich działań na markę, produkt.
  • Możesz też zrobić audyt postwdrożeniowy w Twojej organizacji
  • Sprawdzenie, jakie jest doświadczenie konsumenta z bardziej susta produktem czy usługą.
05/08

Marka

Badania marki pomogą Ci stworzyć i umiejętnie rozwijać siłę i wyróżnialność Twojej marki. Pokażemy Ci, jak mocna jest Twoja marka w kategorii, jakie ma unikalne skojarzenia i przewagi wizerunkowe, do kogo trafia i czy jej miejsce w kategorii i rozwój idą zgodnie z Twoimi założeniami i pozycjonowaniem.

Kondycja marki

Diagnoza kondycji marki to podstawa. Dostarczymy Ci twardych wskaźników siły Twojej marki oraz wskazówek jak zwiększać szanse na jej wybór i chęć polecania. Dotrzemy do emocji, wyobrażeń na temat marki, które budują jej siłę lub słabość.

Pozycja marki

Bez podstawowej wiedzy na temat znajomości, używania marki, czy profilu konsumenta trudno nią efektywnie zarządzać. Dostarczymy Ci wiedzy kluczowej dla Twojej pracy, za pomocą trackingu zmierzymy też, jak zmienia się pozycja marki w czasie.

Rozszerzenie marki

Zweryfikujemy kategorie, o które warto rozszerzać Twoją markę, produkty, o które warto rozbudowywać jej portfolio.

06/08

UX

Badania UX (user experience) świetnie pokażą Ci, czego potrzebują i pragną użytkownicy Twoich systemów, technologii lub produktów. Wiedzę z tych badań będziesz mógł wykorzystać do ulepszenia istniejących rozwiązań oraz do zaprojektowania nowych lepszych. Iteracja po iteracji.

Krok 1

Identyfikacja potrzeb użytkownika

Zrozumiemy doświadczenie użytkownika i jego potrzeby. Dostarczymy inspiracji jak budować najlepsze dla niego rozwiązania oferowane przez markę.

Krok 2

Tworzenie rozwiązań

Za pomocą metody Design Thinking pomożemy Ci stworzyć rozwiązania zgodne z potrzebami i nawykami użytkownika oraz ogólnymi zasadami usability.

Krok 3

Testowanie rozwiązań

W duchu agile research sprawdzimy reakcję użytkowników na wypracowane rozwiązania, co pozwoli na ich szybkie modyfikacje i wypracowanie finalnego i najlepszego rozwiązania.

Krok 4

Ocena finalnego rozwiązania

Pora na ostatnie szlify. Ocenimy finalne rozwiązanie, wskażemy co jest warto poprawić.

07/08

Doświadczenia klientów i konsumentów

W badaniach Customer Experience badamy doświadczenia konsumentów z każdym możliwym punktem styku z Twoją marką: od produktu, komunikacji po Twój sklep internetowy, czy kontakt z przedstawicielem. Dzięki tym badaniom możesz wychwycić i zareagować na ewentualne problemy tak, aby Twój biznes rósł w najbardziej optymalny sposób. Poprawa doświadczeń konsumentów w kluczowych obszarach wpływa silnie na ich lojalność.

08/08

Customer Journey

W badaniach Customer Journey określimy kluczowe touchpointy (punkty styku) w relacji konsumenta z Twoją marką/usługą. Dowiemy się, które z nich są kluczowymi sweet spots (punktami pozytywnymi) i pain point (punktami stresu). Wszystko to pomoże Ci zbudować przewagi konkurencyjne na kolejnych etapach customer journey.

Powiedz nam czego potrzebujesz

Wyślij prosty brief, w którym opowiesz nam o swoich potrzebach, a my
stworzymy dla Ciebie spersonalizowane i wszechstronne rozwiązanie.